foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Jesteś tutaj:

Łódź - Warna

We wtorek, 16 czerwca 2020r., odbyła się w Porcie Lotniczym Łódź im. W. Reymonta konferencja prasowa, podczas której władze lotnictwa ogłosiły nowy kierunek wakacyjny uruchamiany w dobie COVID-19 do Warny w Bułgarii. Loty w formule czarter-mix rozpoczną się od 7 lipca i będą odbywały się raz w tygodniu we wtorki. Wylot z Warny do Łodzi przewidziany jest na godz. 6:50 czasu lokalnego (jako rejs V02539). W drogę powrotną (rejs V02540) samolot wystartuje o 8:20, by lądować nad Morzem Czarnym o godz. 11:00. Rejs będzie obsługiwany przez bułgarską linię VoyageAir samolotem Boeing 737-500.

  AAA2851QQ

Czytaj więcej: Nowe połączenie z Łodzi

Przylot Mi-6 n/b 670 do Łodzi

 

 24 kwietnia 2020 roku upłynęło 28 lat od chwili, gdy na łódzkim lotnisku wylądował największy śmigłowiec transportowy, który służył pod znakiem „Biało-czerwonej szachownicy”. Mi-6A, bo o tym śmigłowcu mówimy, numer taktyczny 670, był jedną z trzech maszyn, które od 1986 roku zostały przejęte przez 37. Pułk Śmigłowców Transportowych stacjonujący w Leźnicy Wielkiej. Zanim śmigłowiec trafił do wojska, razem z pozostałą dwójką był eksploatowany przez przedsiębiorstwo śmigłowcowych robót budowlano – montażowych przy Wytwórni Urządzeń Instalacji Przemysłowych „Instal” z Nasielska.

014 Mi 6A fotWHoy

 Trójka „polskich” ciężkich śmigłowców została wyprodukowana pomiędzy 1974 – a 1979 rokiem. Nasz bohater został prawdopodobnie wyprodukowany w marcu 1978 roku, by już w czerwcu tego samego roku zostać wpisany do polskiego rejestru statków powietrznych pod znakami SP-ITB. Śmigłowce typu Mi-6A były eksploatowane przez firmy „Instal” (dwie sztuki: SP-ITA i SP-ITC) i „Elbub” (jeden śmigłowiec SP-ITB) do końca 1985 roku. Powodem zakończenia eksploatacji w „cywilu” był postępujący kryzys gospodarczy oraz wysokie koszty utrzymania śmigłowców (maszyny zbliżały się do końca okresu między-remontowego, co wiązało się z koniecznością przeprowadzenia ich remontów głównych za wschodnią granicą).

Mi 6A SP ITA 1qq

Czytaj więcej: Mi-6 w Łodzi

targi

Jak podały władze Portu Lotniczego w Łodzi na oficjalnej stronie lotniska targi ROUTES EUROPE 2020, które miały rozpocząć się w Bergen 27 kwietnia b.r. ze względu na pandemię koronawirusa decyzją organizatorów zostały przesunięte o rok. Na to najważniejsze w Europie lotnicze wydarzenie miało przylecieć 1500 delegatów: przedstawicieli lotnisk i linii lotniczych z całego świata. Podczas wieczornej gali otwierającej targi, organizatorzy mieli oficjalnie ogłosić, Łódź jako gospodarza Routes Europe w 2021 roku. Jednak z powodu panującej pandemii oraz wynikających z tej sytuacji obostrzeń na całym świecie targi w Norwegii zostały odwołane. Organizatorzy Routes Europe zdecydowali, że impreza w Bergen odbędzie się wiosną 2021 roku, a Łódź będzie gospodarzem wiosną 2022 roku.

Zdajemy sobie sprawę, że znaleźliśmy się niespotykanej sytuacji i po raz pierwszy w historii organizatorzy targów Routes musieli zmienić harmonogram imprez. W tych trudnych czasach zespół organizujący Routes stawia czoło wielu decyzjom, to także duże wyzwanie dla organizatorów targów i dla miast-gospodarzy. Patrzymy jednak w przyszłość z optymizmem i jesteśmy przekonani, że targi Routes Europe, zarówno w Bergen, jak i Łodzi, będą zorganizowane na najwyższym poziomie. Spotkamy się w Łodzi w 2022 roku” – powiedziała dr Anna Midera, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta w Łodzi.

 

Komunikat organizatorów o zmianach terminów targów: https://bit.ly/3cRmuNp

 

TRUCKERSI - CARGO LODZ AIRPORT.

Pomimo trudnych warunków jakie zaistniały w całej Europie z powodów pandemii koronawirusa samochodowy transport międzynarodowy oraz krajowy borykając się z różnego rodzaju utrudnieniami jednak funkcjonuje. Wśród różnego rodzaju firm transportowych funkcjonuje także samochodowy transport lotniczy. Na łódzkim lotnisku bez przerwy pracuje Cargo Łódź Airport, którego podstawowym profilem działalności jest kompleksowa obsługa przesyłek lotniczych.

17 04 3

Jednym z klientów LCJ CARGO 15 kwietnia br. było małżeństwo Natalia i Siergiei Kriemzukowie, którzy będąc pracownikami firmy Transport Aircargo Service TAJ od półtora roku jeżdżą po Europie rozwożąc różne towary samochodem SCANIA S 450. Państwo Kriemzukowie pochodzą z Białorusi z miejscowości Grodno. Do Łodzi przyjechali po fracht, który po załadunku dostarczą na lotnisko we Frankfurcie.

17 04 1

Oboje byli zadowoleni z obsługi i pobytu na naszym lotnisku. Życzymy Im szerokiej drogi oraz zapraszamy ponownie do Łodzi.

17 04 2

An-225 „Mrija (ukr. МрiяMarzenie, w kodzie NATO – Cossack) – to sześciosilnikowy samolot transportowy produkcji byłego ZSRR. Samolot został zaprojektowany OKB. Antonowa w Kijowie i tam wyprodukowany. Jest to największy obecnie używany i najcięższy w historii samolot transportowy. Zbudowano tylko jeden egzemplarz (budowy drugiego nie ukończono).

F34A7162

Historia powstania

Pierwszy egzemplarz – zbudowano jeden kompletny latający egzemplarz samolotu. Maszyna powstała w oparciu o podzespoły samolotu An-124 „Rusłan” poprzez przedłużenie jego kadłuba o 14,9 m oraz przeprojektowanie części ogonowej. Zastosowanie komponentów z „Rusłana” miało ograniczyć koszty produkcji nowego samolotu, który zaprojektowano jako maszynę transportową do przewozu radzieckiego promu kosmicznego „Buran” oraz rakiety „Energia”, za pomocą której miano wynosić w przestrzeń kosmiczną prom lub ciężkie satelity Ziemi. By sprostać temu zadaniu przeprojektowano część ogonową. W miejsce pojedynczego statecznika zabudowano podwójne usterzenie ogonowe, które miało umożliwić loty z „Buranem” przyczepionym do grzbietu (pojedynczy statecznik pionowy znajdowałby się w aerodynamicznym „cieniu” promu i nie spełniałby swego zadania). Również skrzydła pochodzą z Rusłana, jedynie w części środkowej wstawiono nowy szerszy centropłat z dwoma dalszymi, identycznymi jak u An-124 silnikami, zwiększając rozpiętość o 15,1 m. Prototyp wykonał swój pierwszy lot 21 grudnia 1988 r.

F34A7354

 

Czytaj więcej: „Marzenie” na Okęciu – 14.04.2020