foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Jesteś tutaj:

W poniedziałek, 7 września 2020 roku, tuż po godzinie 12 wylądował na łódzkim lotnisku Airbus A320. I może w samym przylocie tego samolotu nie odnotujemy nic ciekawego, tym bardzie, że akurat ten typ maszyny był częstym gościem w Łodzi, gdy z naszego lotniska operowała węgierska linia nisko-kosztowa Wizz Air. Jednak przewoźnik w barwach, którego samolot przyleciał do Łodzi, gościł na naszym lotnisku po raz pierwszy od chwili uruchomienia połączeń międzynarodowych. Tym przewoźnikiem były rosyjskie linie narodowe Aerofłot – Rusian Airlines istniejące od lutego 1932 roku. Na pokładzie samolotu przyleciała do Łodzi piłkarska młodzieżowa reprezentacja Rosji, która rozegrała mecz z reprezentacją Polski w ramach kwalifikacji do Mistrzostw Europy UEFA EURO U-21 2021 (nota bene przegranym przez Rosjan 0:1).

F34A1223

Samolot, który wylądował na łódzkim lotnisku to Airbus A320-214 nr fab. 4684 wyprodukowany w zakładach w Hamburgu w 2011 roku. Maszyna została oblatana 19 kwietnia na znakach D-AUBA. 4 maja 2011 roku została wpisana na stan rosyjskiego narodowego przewoźnika Aerofłot – Rusian Airlines na znakach VQ-BIU. Samolot posiada imię własne wymalowane po obu stronach kadłuba, prawa burta w języku angielskim, lewa po rosyjsku, rosyjskiego botanika Klimenta Arkadiewicza Timiriaziewa (K. Timiriazev). Na lewej burcie, obok nazwiska rosyjskiego botanika pojawił się również okolicznościowy, czerwony napis upamiętniający 75 rocznicę zwycięstwa nad faszyzmem (75 Победа! 1945-2020).

IMG 7052

IMG 7053

IMG 7054

Rzadki ostatnio widok na łódzkim lotnisku - trzy samoloty pasażerkie jednocześnie!!

IMG 7064

Boeing 767-300ER OAI w Łodzi

15 sierpnia 2020 roku na łódzkim lotnisku wylądował Boeing 767-300 amerykańskich czarterowych linii lotniczych Omni Air International. Samolotem przyleciało do łodzi ponad 200 osób personelu technicznego z bazy USA w Spangdahlem w Niemczech w ramach rozpoczętego komponentu lotniczego Aviation Detachment 2020 operującego w 32. BLT w Łasku. Linie OAI z siedzibą w miejscowości Tulsa w Oklahomie powstały w 1993 roku. Od chwili założenia specjalizują się w pasażerskich lotach czarterowych w formule ACMI (samolot, załoga, obsługa techniczna i ubezpieczenie) m.in. dla armii Stanów Zjednoczonych.

F34A6803 

Czytaj więcej: Boeing 767-300 w Łodzi

Łódź - Warna

We wtorek, 16 czerwca 2020r., odbyła się w Porcie Lotniczym Łódź im. W. Reymonta konferencja prasowa, podczas której władze lotnictwa ogłosiły nowy kierunek wakacyjny uruchamiany w dobie COVID-19 do Warny w Bułgarii. Loty w formule czarter-mix rozpoczną się od 7 lipca i będą odbywały się raz w tygodniu we wtorki. Wylot z Warny do Łodzi przewidziany jest na godz. 6:50 czasu lokalnego (jako rejs V02539). W drogę powrotną (rejs V02540) samolot wystartuje o 8:20, by lądować nad Morzem Czarnym o godz. 11:00. Rejs będzie obsługiwany przez bułgarską linię VoyageAir samolotem Boeing 737-500.

  AAA2851QQ

Czytaj więcej: Nowe połączenie z Łodzi

Przylot Mi-6 n/b 670 do Łodzi

 

 24 kwietnia 2020 roku upłynęło 28 lat od chwili, gdy na łódzkim lotnisku wylądował największy śmigłowiec transportowy, który służył pod znakiem „Biało-czerwonej szachownicy”. Mi-6A, bo o tym śmigłowcu mówimy, numer taktyczny 670, był jedną z trzech maszyn, które od 1986 roku zostały przejęte przez 37. Pułk Śmigłowców Transportowych stacjonujący w Leźnicy Wielkiej. Zanim śmigłowiec trafił do wojska, razem z pozostałą dwójką był eksploatowany przez przedsiębiorstwo śmigłowcowych robót budowlano – montażowych przy Wytwórni Urządzeń Instalacji Przemysłowych „Instal” z Nasielska.

014 Mi 6A fotWHoy

 Trójka „polskich” ciężkich śmigłowców została wyprodukowana pomiędzy 1974 – a 1979 rokiem. Nasz bohater został prawdopodobnie wyprodukowany w marcu 1978 roku, by już w czerwcu tego samego roku zostać wpisany do polskiego rejestru statków powietrznych pod znakami SP-ITB. Śmigłowce typu Mi-6A były eksploatowane przez firmy „Instal” (dwie sztuki: SP-ITA i SP-ITC) i „Elbub” (jeden śmigłowiec SP-ITB) do końca 1985 roku. Powodem zakończenia eksploatacji w „cywilu” był postępujący kryzys gospodarczy oraz wysokie koszty utrzymania śmigłowców (maszyny zbliżały się do końca okresu między-remontowego, co wiązało się z koniecznością przeprowadzenia ich remontów głównych za wschodnią granicą).

Mi 6A SP ITA 1qq

Czytaj więcej: Mi-6 w Łodzi

targi

Jak podały władze Portu Lotniczego w Łodzi na oficjalnej stronie lotniska targi ROUTES EUROPE 2020, które miały rozpocząć się w Bergen 27 kwietnia b.r. ze względu na pandemię koronawirusa decyzją organizatorów zostały przesunięte o rok. Na to najważniejsze w Europie lotnicze wydarzenie miało przylecieć 1500 delegatów: przedstawicieli lotnisk i linii lotniczych z całego świata. Podczas wieczornej gali otwierającej targi, organizatorzy mieli oficjalnie ogłosić, Łódź jako gospodarza Routes Europe w 2021 roku. Jednak z powodu panującej pandemii oraz wynikających z tej sytuacji obostrzeń na całym świecie targi w Norwegii zostały odwołane. Organizatorzy Routes Europe zdecydowali, że impreza w Bergen odbędzie się wiosną 2021 roku, a Łódź będzie gospodarzem wiosną 2022 roku.

Zdajemy sobie sprawę, że znaleźliśmy się niespotykanej sytuacji i po raz pierwszy w historii organizatorzy targów Routes musieli zmienić harmonogram imprez. W tych trudnych czasach zespół organizujący Routes stawia czoło wielu decyzjom, to także duże wyzwanie dla organizatorów targów i dla miast-gospodarzy. Patrzymy jednak w przyszłość z optymizmem i jesteśmy przekonani, że targi Routes Europe, zarówno w Bergen, jak i Łodzi, będą zorganizowane na najwyższym poziomie. Spotkamy się w Łodzi w 2022 roku” – powiedziała dr Anna Midera, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta w Łodzi.

 

Komunikat organizatorów o zmianach terminów targów: https://bit.ly/3cRmuNp