foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Jesteś tutaj:

Boeing 757-2J4(WL)

29 sierpnia 2019 roku tuż po godzinie 15 w Porcie Lotniczym Łódź wylądował Boeing 757-200 w wersji VIP. Samolot, który przyleciał do Łodzi został wyprodukowany w 1991 roku pod numerem fabrycznym 25220 i numerem w serii 387 jako wersja 757-2J4. Pierwszy lot wykonał 26 lipca 1991 roku pod numerem testowym N35108. Już we wrześniu tego samego roku został zarejestrowany jako OY-SHB dla duńskiego przewoźnika Sterling Airways.

IMG 4463 a

Następnym użytkownikiem maszyny została amerykańska firma Diamond Aviation, w której od czerwca 1994 roku do maja 1997 roku samolot latał już w wersji VIP na znakach początkowo VR-CAU, a od 20 maja 1997 roku jako VP-CAU. Od 28 kwietnia 1998 roku kolejnym właścicielem maszyny została firma The Yucaipa Companies ze Stanów Zjednoczonych, gdzie otrzymała znaki N770BB.

IMG 4497 a

W 2005 roku maszyna otrzymała skrzydełka aerodynamiczne (Winglets), których zadaniem jest poprawienie właściwości aerodynamicznych skrzydeł a tym samym komfortu lotu. Tuż po godzinie 20 biznesmen, który skorzystał z łódzkiego lotniska jako przystanku przesiadkowego, w podróż do Warszawy udał się śmigłowcem Bell 407 SP-FDN należącym do General Aviation Serwice Sp. Z o.o., odleciał z Łodzi.

 

 

 

RYANAIR URUCHAMIA PROGRAM SZKOLENIA PILOTÓW W EUROPIE ŚRODKOWEJ


PONAD 300 NOWYCH PILOTÓW ZOSTANIE WYSZKOLONYCH WRAZ Z BARTOLINI AIR W ŁODZI.

Czytaj więcej: RYANAIR-Bartolini

W Łodzi powstanie nowy pomnik


Będzie poświęcony pamięci lotników, którzy bronili Łodzi we wrześniu 1939 roku. Stanie na Rondzie Lotników Lwowskich.


Jak wyjaśnia radny Mateusz Walasek, który był inicjatorem uchwały Rady Miejskiej zezwalającej na wzniesienie pomnika, łodzianie często zastanawiają się, skąd w mieście nazwa takiego ronda. Obelisk ma rozwiać te wątpliwości. - Ta nazwa ma bardzo głęboki sens historyczny, gdyż Łodzi we wrześniu 1939 roku bronili lotnicy wywodzący się z 6. Pułku Lotniczego we Lwowie. Dwie eskadry myśliwskie stacjonowały na lotnisku Widzew w Ksawerowie. Stamtąd startowali i udało im się odgonić kilka wypraw bombowych - powiedział Walasek.
Z pomysłem postawienia obelisku wystąpili do radnego Łódzki Klub Seniorów Lotnictwa, który zwrócił uwagę, że coraz częściej nazwa ronda jest niezrozumiała. - Zwrócili się do mnie przedstawiciele Łódzkiego Klubu Seniorów Lotnictwa. Warto zaakcentować, że o ile dawniej żółte tabliczki umożliwiały notkę historyczną, to w tej chwili takiej możliwości nie ma. Ludzie często pytają o pochodzenie nazwy ronda - dodał.
Obelisk przy Rondzie Lotników Lwowskich i odsłonięcie tablicy pamiątkowej odbędzie się 5 września, 2019 r na 80. rocznicę walk o Łódź. godzina będzie podana później.


https://www.radiolodz.pl/posts/53727-w-lodzi-powstanie-nowy-pomnik

 67 rocznica katastrofy w Tuszynie

W dniu 15 listopada 2018 roku minęła 67 rocznica pierwszej powojennej katastrofy samolotu pasażerskiego LOT, Li-2 SP-LKA, w miejscowości Górki Duże koło Tuszyna pod Łodzią.

18 11 17 tuszyn13
Co rok spotykają się seniorzy i miłośnicy lotnictwa oraz władze Tuszyna a także ci, którzy pamiętają o tym tragicznym wypadku i chcą go uczcić złożeniem kwiatów i zapalenie zniczy.

Czytaj więcej: 67 rocznica katastrofy w Tuszynie

W ósmą rocznicę katastrofy Smoleńskiej

14 kwietnia 2018 roku. W Porcie Lotniczym im. Wł. Reymonta, przy płycie upamiętniającej gen. pil. Andrzeja Błasika, w ósmą rocznicę Jego śmierci i 9 rocznicę pobytu na naszym lotnisku oraz otwarcia Sali Tradycji ŁKSL, zebrali się przyjaciele i osoby z Klubu Lotniczego NA PROSTEJ a także Łódzkiego Klubu Seniorów Lotnictwa, który to wystawił poczet sztandarowy.
Złożono wiązankę kwiatów i zapalono znicze. Prezes klubu NA PROSTEJ, Andrzej Amerski, w swoim wystąpieniu opowiedział karierę lotniczą generała Błasika i jego powiązania z łódzkim lotniskiem.
Andrzej Błasik pierwsze kroki lotnicze stawiał na lotnisku Lublinek w Łodzi, następnie uczył się w Liceum Lotniczym w Dęblinie. W 1983 roku, w Aeroklubie Łódzkim odbył szkolenie Lotniczego Przysposobienia Wojskowego na samolotach Zlin 42, szkolili go łódzcy instruktorzy Ryszard Michalski i Krzysztof Mucek. Egzaminy zdawał u instruktora Karola Gawory. Po ukończeniu WOSL w Dęblinie rozpoczął służbę w jednostkach lotniczych latając na samolotach myśliwskich. Awansując dotarł do stanowiska Dowódcy Sił Powietrznych RP.
W dniu 8 kwietnia 2009 roku, gen Andrzej Błasik, wraz z żoną Ewą, przyleciał pilotując samolot Jak 40 (048), do Łodzi i zwiedził ówczesny Port Lotniczy. Celem głównym przylotu była uroczystość otwarcia Sali Tradycji Lotniczych Łódzkiego Klubu Seniorów Lotnictwa. Dokonał tego wraz z Prezesem ŁKSL płk. pil. Alojzym Górnym. Sentyment do naszego lotniska przejawiał się utrzymywaniem kontaktów ze swoimi instruktorami oraz spotterami, Andrzejem Amerskim i Andrzejem Wroną. Zawsze podczas spotkań z okazji różnych imprez lotniczych pytał o wieści z Lublinka.
W dniu 10 kwietnia 2010 gen. Błasik zginął w wypadku lotniczym w Smoleńsku.
Dnia 15 grudnia w 2012 roku odsłonięto płytę upamiętniającą gen. Błasika. Na uroczystość przyjechała żona generała Błasika, która uczestniczyła w uroczystości jej odsłonięcia.


                                                     CZEŚĆ JEGO PAMIĘCI.

Fot. A. Amerski