Złoty Ananas dla najlepszego biura podróży!
Statuetkę Złotego Ananasa otrzymało biuro podróży Biuro Podróży PoraWakacji.pl z Aleksandrowa Łódzkiego. Najwięcej klientów tego biura poleciało w zeszłym roku na wakacje z łódzkiego lotniska.
Wraz z touroperatorami i biurami podróży, podsumowaliśmy sezon letnich czarterów. To były znakomite wakacje! Po latach pandemii wróciliśmy do latania i wypoczynku nad ciepłymi morzami. Biura podróży przygotowały bogatszą ofertę lotów z Łodzi, niż rok wcześniej, kiedy podróże były obwarowane reżimem testów covidowych i formularzy lokalizacji pasażera. W 2022 roku lotnisko w Łodzi obsłużyło ponad 41 tysięcy pasażerów, którzy polecili do Turcji (Antalya), Bułgarii (Burgas) i Grecji (Kreta, Rodos).
Wręczyliśmy nagrody i wyróżnienia agencyjnym biurom podróży z regionu łódzkiego, które sprzedały najwięcej wakacyjnych wyjazdów z wylotem z Łodzi. Statuetkę Złotego Ananasa otrzymało biuro podróży Biuro Podróży PoraWakacji.pl z Aleksandrowa Łódzkiego. Nagrodę Srebrnego Ananasa otrzymali właściciele Biuro Podróży Sol Travel z Łodzi, a statuetkę Brązowego Ananasa odebrało Biuro Podróży Ikaria z Łodzi.
Wyróżnienia otrzymały następujące biura:
Travel&You
Planeta Podróży
Tour-Retour Centrum Turystyki
Biuro Podróży Kartagina
Wakacje.pl Łódź Brzezińska
Travelplanet.pl Łódź Górna
Travelplanet.pl Brzezina/Let’s Go Travel Dorota Adamek
Tych 10 biur podróży nagrodzonych statuetkami oraz wyróżnieniami sprzedało aż 7 proc. całej zeszłorocznej oferty wakacyjnej z łódzkiego lotniska!
Nagrodzonym i wyróżnionym biurom podróży gratulujemy i dziękujemy za aktywność i współpracę! Kłaniamy się nisko naszym pasażerom czarterowym i dziękujemy, że wybrali lotnisko w Łodzi jako początek podróży na wakacje!
A dlaczego akurat wręczamy nagrody Złotego, Srebrnego i Brązowego Ananasa? Ten egzotyczny owoc jest symbolem gościnności, szczęścia, bogactwa i udanej podróży. Dźwięk chińskiego słowa „ananas” jest bliski brzmieniu „powodzenia na twojej drodze.”
> >
Kilka dni temu w telewizji TOYA nadsano wywiad okolicznościowy o lotnisku Lublinek i Porcie Lotniczym im. Reymonta w Łodzi. Do studia przybyli Pan Leszek Krawczyk - były prezes Portu oraz nasz Kolega Andrzej Wrona. Warto zapoznać się z tym materiałem, historia naszego lotniska się kłania.
Tutaj jest link do TV TOYA . Zapraszamy!
Jak wygląda studio i praca w nim pokazuje nam Andrzej Amerski w swoich fotografiach.
> >
W środę 20 kwietnia po raz kolejny lądował w Łodzi Boeing 737-8200 MAX irlandzkiego przewoźnika. Tym razem samolot, który przyleciał na Lublinek w barwach linii Ryanair nr rejest. EI-HGZ opuścił zakłady w Renton w USA na początku tego roku. Maszyna o nr seryjnym (MSN) 65888 i nr lin. 8174 wykonała swój pierwszy lot 17 stycznia 2022 roku na znakach N4022T. Flotę Ryanaira zasiliła 1 lutego br.
Nie jest to jednak pierwszy MAX, który zawitał na łódzkie lotnisko, ponieważ pierwszy rejs jaki odbył się na tym typie samolotu został wykonany 4 sierpnia 2021 roku na trasie Londyn Stansted – Łódź – Londyn Stansted. W dziewiczym rejsie do Łodzi przyleciała maszyna o nr rej. EI-HGO. Maszyna o nr ser. (MSN) 65879 i lin. 8071 wykonała pierwszy lot 7 czerwca 2021 roku i latała na znakach test. N1786B, N40231, N5573K. Flotę irlandzkiego przewoźnika zasiliła 1 lipca 2021r. Obecnie Ryanair dysponuje 28 samolotami typu MAX oraz kolejnych pięć ma zamówionych. Najstarszy samolot ma 3,3 roku najmłodsze cztery zostały wcielone we flotę pomiędzy 30 marca a 12 kwietnia bieżącego roku. Maszyna nr rej. EI-HAT, która jest najstarszą we flocie została wyprodukowana jeszcze w 2018 roku pod nr MSN 65076 i lin. 7285. Pierwszy lot wykonała 13 stycznia 2019 roku i latała na znakach N1786B, N6065Y, N6063S. Natomiast flotę linii Ryanair zasiliła dopiero 13 września 2021 roku. Wszystkie samoloty typu 737 8200 MAX oferują 197 miejsc w klasie standard. Napędzane są w odróżnieniu od standardowych 737-8AS(WL) dwoma nowymi silnikami CFMI LEAP-1B27.
Nowy silnik zawiera więcej materiałów kompozytowych, które w połączeniu z nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi ograniczają zużycie paliwa o 16% w stosunku do modelu CFM56 używanego m.in. w modelu 737-8AS(WL). Średnica wentylatora nowego silnika w wersji LEAP 1B, który jest montowany w maszynach typu 737 8200 MAX wynosi 1,74m. Wymusiło to skonstruowanie nowego pylonu mocującego silniki, które są wysunięte bardziej ku przodowi kadłuba w porównaniu do poprzedniej wersji jednostek napedowych.
Nowy silnik CFMI LEAP-1B27 na 737-8200MAX Silnik CFMI CFM56-7B26 na 737-8AS
Jako grupa pokazowa, skoczkowie Sky Magic Team zadebiutowali w 2012 roku w Warszawie. Wówczas podczas grupowego skoku uczestniczący w nim skoczkowie zaprezentowali perfekcyjne figury i precyzję grupowego lotu na otwartych czaszach, z flagami, długimi szarfami i efektami pirotechnicznymi. Od tego momentu prezentują się w różnych składach na większości krajowych pokazów lotniczych i spadochronowych wykonując skoki z różnego rodzaju „dodatkami”, które nie ułatwiają wykonania i tak skomplikowanych ewolucji w przestrzeni powietrznej. Bo przecież gdyby „Ten na Górze” chciał byśmy latali – wyposażyłby nas w skrzydła, byśmy swobodnie jak ptaki szybowali w powietrzu, a tym bardziej, gdy takie ewolucje wykonywane są pod czaszą uszytą z materiału – tworzącą coś, co nazywa się spadochronem…
W piątek, 4 marca 2022 roku, o godzinie 14.25 wylądował na łódzkim lotnisku samolot De Havilland Canada Dash 8-402MR rej. F-ZMBI należący do lotnictwa Obrony Cywilnej – Securite Civile Francji. Piętnaście minut po nim wylądował drugi Dash-8 rej. F-ZBMC tego samego przewoźnika. Samoloty, które wylądowały w Łodzi to przeciwpożarowa wersja popularnego samolotu pasażerskiego typu DHC-8-400Q. Na pokładach obu samolotów dostarczono do Łodzi pomoc humanitarną dla mieszkańców Ukrainy. Po rozładowaniu samolotów fracht znajdujący się na ich pokładzie został przetransportowany pod wschodnią granicę Polski transportem samochodowym. W sobotę, 5 marca, podobne loty obie maszyny wykonały, tym razem na lotnisko Lublin AirPort w Świdniku.
Pierwsze dwa samoloty typu Bombardier DHC-8-402Q Dash 8 zostały wpisane na stan francuskiej obrony cywilnej Securite Civile w październiku 2005 i marcu 2006 roku. Były to samoloty pasażerskie, które zostały przebudowane na wersję p/poż.: F-ZBMC (73) i F-ZBMD (74) pozyskane od SAS (Scandinavian Airlines System) . Maszyna może zostać przekonfigurowana do roli samolotu pasażerskiego, towarowego lub zwalczania ognia z powietrza w czasie krótszym niż trzy godziny i może zrzucić do 10.000 litrów środka gaśniczego (2200 imperial gallons (UK); 2600 US galllons) w roli tankowca powietrznego.